Zaświadczenie po ukończeniu pierwszej części kursu PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 10 kwietnia 2014 22:55

IMG 0053

   Dobiegł koniec pierwszej części kursu w projekcie „Młodzi Przedsiębiorczy”. Od początku wiedziałyśmy, że będzie ciężko. Nie ukrywamy – naprawdę tak było. Nasza przygoda z tym projektem zaczęła się od zachęcenia przez naszego nauczyciela wos-u do wzięcia w nim udziału. Zapału do pracy nam nie brakowało. Najpierw zapoznałyśmy się z regulaminem. Potem przystąpiłyśmy  do naszego pierwszego modułu, w który opracowałyśmy budżet domowy. Wydawało się to z pozoru prostym zdaniem, ale tak nie było. Przekonałyśmy się o tym na własnej skórze. Okazało się. że każdy z nas w różnej skali dysponuje własnymi pieniędzmi. Kolejny moduł to opracowanie programu wycieczki lub warsztatów. Dowiedziałyśmy się, że przeprowadzenie i zaplanowanie podobnych przedsięwzięć jest niewiarygodnie trudne i pracochłonne. Wiąże się z odpowiedzialnością i zaangażowaniem. Kolejny moduł odkrył przed nami jakie usługi daje nam bank; co to jest parabank; oraz jakie są metody oszczędzania. Lokaty i akcje – tytuł czwartej części był dla nas bardzo trudny, ponieważ nie wiedziałyśmy czym one są i do czego służą. Po przerobieniu modułu było wszystko jasne. W ostatniej części dowiedziałyśmy się o różnicy pomiędzy kredytem a pożyczką. Dokonałyśmy także posumowania i oceny projektu. Nagrodą dla całej naszej szóstki są przyznane nam przez CEO certyfikatów zaliczenia e-learningowego kursu przedsiębiorczości. (Przydadzą się nam w  naborze do szkól ponadgimnazjalnych).

   Dodatkowo w trakcie realizacji zadań modułowych, przeprowadziłyśmy lekcję w naszej szkole na temat pieniądza. Przed nią towarzyszył nam duuuży stres. Nasz obawy dotyczyły „trudnych” pytań, jakie mogli nam zadać nasi „uczniowie”. Nie wiadomo było czy koleżanki i koledzy zapytają o coś dla zabawy czy tak na poważnie. Jednak niepokój minął wraz z początkiem lekcji i udało się nam szczęśliwie doprowadzić ją do końca. A czy to przypadek, że lekcję poprowadziłyśmy całkiem sprawnie? Możemy się pochwalić, że miałyśmy już małe doświadczenie z czymś takim. W projekcie „Nie odejdą w niepamięć”, w którym uczestniczyłyśmy przez dwie edycję, nauczyłyśmy się kierować swoimi zespołami, miałyśmy nawet możliwość przeprowadzenia części warsztatów dla nauczycieli regionalistów w KPCEN we Włocławku. W prowadzonym przez nas podsumowaniu projektu też wykorzystałyśmy przez nas przygotowane prezentacje multimedialne. Po lekcji same doszłyśmy do wniosku, że było to cenne doświadczenie w drodze do stania się prawdziwym przedsiębiorcą.

   Kolejną naszą aktywnością  zdobyta w projekcie było przeprowadzanie ankiety wśród naszych gimnazjalistów na temat gospodarowania własnym kieszonkowym. Szczegółowe wyniki znajdują się na stronie: kliknij tu

   Na część dodatkowych konkursowych projektowych zajęć odbywających się w sobotę lub ferie (jak na przykład w projekcie „Młodzi przedsiębiorczy”) aby dotrzeć do szkoły musimy na własną rękę, co nie jest takie łatwe, bo czasem musimy pokonać 12 km w jedną stronę.

   Musimy podziękować naszemu opiekunowi, który pomagał nam i udzielał cennych wskazówek w realizowaniu kursu. Każdemu się zdaje, że nauczyciel angażując młodzież w udział w projektach nic nie robi. To jest błąd. W tym przedsięwzięciu to także dorośli wykonywali swoje moduły.

   Przedsiębiorczość to bardzo ważna cecha. Jak przekonuje nasz opiekun, będzie nam towarzyszyła całe życie, dlatego trzeba tę umiejętność nieustannie rozwijać.  To dlatego podkreślał, że skoro nam chce się chcieć w czasie wolnym uczestniczyć w dodatkowych zajęciach, pokonując często wiele kilometrów z domu do szkoły, to dowód, że jesteśmy osobami przedsiębiorczymi. Z pewnością tak rozwijana przedsiębiorczość przydała się nam w innym projekcie, też organizowanym przez CEO – gdy Magda i Justyna (dwie dziewczyny z naszego zespołu) podjęły duże wyzwanie – zakwalifikowanie się do udziału w XX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Jednym z zadań rekrutacyjnych było przeprowadzanie debaty.(I znów przydały się wcześniej zdobyte umiejętności) W tym momencie dziewczyny są już po debacie i opublikowały sprawozdanie. Prosimy o jego „lajkowanie”: kliknij tu Trzymajcie kciuki!

   Znajdziecie nas także na portalu społecznościowym facebook: kliknij tu

   Na koniec chcemy dodać, że to nie jest jeszcze koniec udziału w projekcie przedsiębiorczości. Uczestniczymy już w II jego części – założyliśmy wirtualne przedsiębiorstwo i teraz uczymy się je prowadzić - Spróbujemy pokazać, że „Tak to się robi”. (Magdalena Mikołajewska)

Poprawiony: czwartek, 10 kwietnia 2014 23:18
 

Imieniny

Pamiętaj o złożeniu życzeń!!! Dziś: Adolfa Tymona
Jutro: Czeslawa Agnieszki

Czas

Ulti Clocks content