Gościmy

drzwi

Wycieczka do Kielc PDF Drukuj Email

IMG 20180416 135653

W połowie kwietnia uczniowie z klas IVb, Va i Vb wyjechali na wycieczkę do Kielc. Wychowawcy i opiekunowie chcieli pokazać uczniom jeden z najpiękniejszych regionów Polski – Góry Świętokrzyskie, które, obok Sudetów, są jednym z najstarszych łańcuchów górskich w Europie.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Zagnańsku, gdzie rośnie najokazalsze drzewo w Polsce, dąb Bartek, liczący według szacunków 680 lat. Kolejnym punktem wyprawy było Muzeum Minerałów i Skamieniałości, w którym uczestniczyliśmy w warsztatach obróbki kamienia pasiastego. Z muzeum ruszyliśmy na najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich, liczącą 612 m n.p.m. Łysicę. Wspinaczka była nie lada wyzwaniem, zwłaszcza, że nasza kondycja po minionej zimie pozostawiała wiele do życzenia. Ponadto dużym utrudnieniem były kamienie, wystające korzenie i powalone pnie drzew, przez które trzeba było się przedrzeć w drodze na szczyt.

Ostatnim obiektem, jaki zwiedzaliśmy tego dnia, były ruiny zamku królewskiego w Chęcinach z przełomu XIII i XIV wieku, w którym zamieszkiwali m. in. Władysław Łokietek, Kazimierz Wielki, Władysław Jagiełło, Władysław Warneńczyk czy królowa Bona. Mieliśmy również okazję podziwiać pokaz tańców średniowiecznych.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego na Łysej Górze, gdzie obejrzeliśmy wystawę będącą spektaklem światła i odgłosów przyrody. Stamtąd przeszliśmy do klasztoru, w którym przechowywane są relikwie Świętego Krzyża. Również ciekawe i tajemnicze są tamtejsze podziemne krypty, powstałe w wilgotnych, mrocznych podziemiach. Można tu obejrzeć trumny zarówno otwarte, jak i zamknięte. Najciekawsza, umieszczona w osobnym pomieszczeniu jest krypta księcia Jeremiego Wiśniowieckiego, leżącego w trumnie ze szklanym wiekiem.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie jednej z najpiękniejszych jaskiń w Polsce, Jaskini Raj. Podziwialiśmy bogate i różnorodne formy naciekowe, jak stalaktyty, stalagmity, kolumny naciekowe i draperie (w sumie 47 518 form naciekowych).

Nasza wycieczka była dla wszystkich wspaniałą lekcją geografii i historii. W pamięci pozostały niezapomniane chwile i cudowne krajobrazy Gór Świętokrzyskich. (JK)

MISTRZOWIE ORTOGRAFII PDF Drukuj Email

20180410 124856

Nasi uczniowie kolejny raz wzięli udział w Powiatowym Turnieju Ortograficznym w Aleksandrowie Kujawskim. Szkołę reprezentowali: Bartosz Przybysz z klasy IVb, Anna Strzelecka z klasy Va, Szymon Możdżeń z klasy VIa i Miłosz Piasecki z klasy VIIa.

Uczestnicy turnieju rozwiązywali test ortograficzny i pisali dyktando dostosowane do danej grupy wiekowej. Dwóch uczniów naszej szkoły zostało laureatami konkursu. Szymon Możdżeń zajął drugie miejsce, a Bartosz Przybysz – trzecie. Gratulujemy. (DS)

Dla trzecioklasistów nadszedł czas egzaminów PDF Drukuj Email

a

b

Do tego etapu szkolnej edukacji, czyli egzaminów gimnazjalnych, nasi uczniowie przygotowywali się przez trzy lata nauki. Poprzedziły je próbne egzaminy pod koniec klasy drugiej i dwie kolejne próby już w klasie trzeciej. Z pewnością zdobyte doświadczenie jak poradzić sobie z egzaminacyjnym stresem i testami egzaminacyjnymi pozwolą naszym trzecioklasistom nie tylko powtórzyć dobre wyniki egzaminów próbnych, ale znacząco je poprawić, aby nawiązać do pięknej tradycji i bardzo dobrych wyników uzyskiwanych w ostatnich latach, stawiających nasze gimnazjum w czołówce szkół województwa. Dla wielu obecnych trzecioklasistów wyniki egzaminów będą bardzo istotne w czerwcu, gdy będą ubiegać się o przyjęcie do szkół ponadgimnazjalnych.

Egzaminy zaczęły się w środę o godzinie 9:00. 42 trzecioklasistów zmierzyło się w środę z testami z historii i wiedzy o społeczeństwie, aby o 11:00 przystąpić do rozwiązywania testu z języka polskiego. W czwartek z samego rana zmierzyli się z testami z przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka i geografia), a po godzinnej przerwie przystąpili do rozwiązywania zadań z matematyki. W piątek od samego rana czekał ich podwójny sprawdzian z wiedzy i umiejętności językowych. Najpierw z części podstawowej z języka angielskiego i niemieckiego, a następnie dużo trudniejszej – rozszerzonej. Jak wypadną nasi gimnazjaliści na tle szkoły, województwa i kraju – oni sami, ich rodzice i nauczyciele dowiedzą się w połowie czerwca. (JD)

Wiadomości z klasy IIIb PDF Drukuj Email

IMG 0313

Uczniowie klasy IIIb wraz z wychowawcą w ramach edukacji społecznej, odwiedzili miejscowy cmentarz celem uczczenia pamięci o tych, którzy walczyli za naszą Ojczyznę. Zapaliliśmy znicze i dołożyliśmy starań, aby to miejsce było uporządkowane.

IMG 0314

Troje uczniów klasy IIIb brało udział w ogólnopolskim konkursie "Stypendiada wczesnoszkolna" i "Orzeł Przyrodniczy" i uzyskali następujące wyniki; Katarzyna Przekwas - III miejsce w konkursie plastycznym. Maja Nowak - finalistka w konkursie ortograficznym. Alan Kostański - finalista w konkursie przyrodniczym. Serdeczne gratulacje dla uczniów!

IMG 0307

Klasa IIIb brała udział w nieszablonowej lekcji, gdzie przy pięknej pogodzie "matematyka szybciej do głowy wnika". Będziemy kontynuować tego typu działania edukacyjne częściej! Anna Królikowska

Kodowanie na dywanie PDF Drukuj Email

zdjecia01 050

Dzieci z grupy „0b” wzięły udział w zajęciach otwartych zorganizowanych przez Bibliotekę Pedagogiczną we Włocławku. Były to zajęcia inspirowane literaturą z wykorzystaniem elementów kodowania oraz zastosowaniem robotów edukacyjnych Dash. Odmienne poznawanie bajki „Śpiąca królewna”, połączone z kreatywnym działaniem, rozwijało kompetencje matematyczne: zdolność logicznego myślenia, orientacje przestrzenną rozróżnianie kierunków oraz umiejętności przeliczania. Zabawy wszystkim bardzo się podobały, były źródłem radości i satysfakcji.

Dziękujemy za ciekawą propozycje z której na pewno skorzystamy. Wychowawca: A.M.

„Książka (dla) Przedszkolaka” PDF Drukuj Email

Dzieci z grupy 0b” wzięły udział w projekcie „Książka (dla) Przedszkolaka” promującego wartości literatury dziecięcej.

W ramach tego podejmowaliśmy szereg działań rozwijających zainteresowania czytelnicze. Zorganizowaliśmy kącik naszych ulubionych książek, które dzieci przyniosły z domu. Tworzyliśmy własne książki obrazkowe. Wzięliśmy udział w konkursie ogólnopolskim „Moja ulubiona bajka”. Zaplanowaliśmy wyjazd do Biblioteki Pedagogicznej na zajęcia otwarte „W świecie literatury dziecięcej”. Braliśmy również udział w przedstawieniach teatralnych będących inscenizacją znanych utworów literackich dla dzieci jak: „Szewczyk Dratewka”, czy „Koziołek Matołek”. Zapraszaliśmy rodziców do czytania książek z morałem, wykonywaliśmy zakładki do książki, prace plastyczne. Mamy nadzieję, że wszystkie te przedsięwzięcia przybliżyły wartości książek i zachęciły rodziców do czytania. Wychowawca: A.M.